3 februari Roadtrip naar Cardrona

3 februari 2017 - Cardrona, Nieuw-Zeeland

Vandaag vervolgen we onze weg door de Nieuw Zeelandse Alpen. Het eerste deel van de route leidt weer langs lake Tekapo. Nog steeds super indrukwekkend als het blauwe meer opdoemt tussen de bergen! We rijden nu verder door naar het volgende meer: lake Pukaki! Dit meer is groter dan Tekapo en minstens zo indrukwekkend en ook superblauw! Het is een heerlijke zonnige dag en we stoppen regelmatig om van het uitzicht te genieten, te spelen met de stenen op een strandje en ook een keer om Saar schone kleren aan te trekken, want zij is vandaag degene die wagenziek is.. Gelukkig blijft het bij 1 keer.

We rijden langs prachtige wijdse berglandschappen en grote grasvlaktes en bezoeken de Claycliffs, bijzondere gelige rotsformaties. Het is een flinke wandeling naar de rotsen in een brandend zonnetje, maar zeer de moeite waard!

We hebben via booking.com een appartementje geboekt voor de komende 2 nachten in Cardrona. Het blijkt dat we in het ski-oord op 1600m hoogte zitten waar we via een 13 km lange gravelweg heen moeten rijden. Het uitzicht boven is te gek! Wel bizar om aan een sneeuwloze piste te staan. Ondanks het gebrek aan sneeuw is het hier wel druk met mountainbikers en wandelaars. Het appartement blijkt superluxe met 2 badkamers, 3 wc's en een eigen wasmachine! Komt mooi uit na het autoritje van vandaag!

Morgen naar Queenstown wat hier niet ver vandaan ligt.

1. Agnes:
    Klinkt weer heel goed!
  2. Carla:
    Top
  3. Marjo:
    Lieve Dion, Tess en kids,
    Wat een geweldige reis met adembenemende foto' s! Wat moeten jullie genieten van deze reis. Leuk om jullie ook te volgen.
  4. Claudia & Lars:
    Lieve Tessa, Dion, Luuk en Saar,
    Wat zijn jullie een bofkonten zo met elkaar!
    Geniet lekker verder van dit prachtige land en jullie avonturen.
    Wij genieten op afstand met jullie mee.
  5. Janny en chris:
    4 februari 2017
    Hoi Dion en tessa en kids wat leuk om zo even over de schouder mee te kijken
  6. Roelof:
    4 februari 2017
    Wat ziet het er fantastisch uit. Genieten met een grote G
  7. Rodica & Roeland:
    6 februari 2017
    Wat een prachtige foto's van een prachtige reis! Heel veel plezier nog.
    Liefs R&R