1/2 februari Geraldine en lake Tekapo

2 februari 2017 - Geraldine, Nieuw-Zeeland

De komende dagen hebben we nog niks vastliggen, maar we willen richting de Nieuw Zeelandse Alpen.  Nadat we nog wat insider tips gekregen hebben van de campingeigenaar Marcus, vertrekken we richting Geraldine, een schattig plattelandsstadje, om vanuit daar de komende 2 dagen de omgeving te verkennen. Het blijkt dat de campings en motels vanwege het Chinese nieuwjaar behoorlijk vol zitten, maar gelukkig kunnen we nog terecht in een locale motor lodge.  Later horen we dat er dit jaar een recordaantal visums zijn uitgegeven aan chinezen. Nu snappen we ook waarom we overal bussen vol chinezen tegen komen! Goede reden om ook voor de komende dagen online vast een huisje te reserveren.

Hoe dan ook, de weg naar Geraldine is, ondanks het grijze weer, prachtig! Op aanraden van Marcus nemen we de Inland scenic route en dat is meer dan de moeite waard! Vooral de Raikaia gorge is super indrukwekkend met het grijzige en blauwe smeltwater uit de bergen!

Vandaag rijden we naar lake Tekapo, één van de meren midden tussen de bergen waarvan veelbelovende foto's in de reisgids staan. De weg er heen gaat langs bossen en graslanden vol schapen, koeien en zelfs Alpaca's en is wederom prachtig. In de verte zien we al de besneeuwde bergtoppen liggen! Helaas een echte bergroute met het bijbehorende bochtenwerk, dus we moeten ook even een pitstop maken voor een spugende Luuk.. (Echt een kind van z'n ouders helaas) Maar hij herpakt zich ook weer snel en we kunnen door! Het meer is enorm helder en nog mooier dan op de foto's! Na wat fotomomentjes en een picknick rijden we door naar Tekapo springs, een zwembad met verschillende warme baden en met uitzicht over de bergen en het meer, echt te gek!! Luuk en Saar vermaken zich enorm en wij krijgen nog een supertip van een Nederlandse dame die in het zwembad werkt, om na het zwemmen naar mount John te gaan. Daar bovenop zit een sterrenwacht en een cafeetje en hebben we een fenomenaal uitzicht over lake Tekapo en mount Cook, supermooi! Foto's uploaden blijkt wat lastig vanwege beperkt WiFi, maar die volgen snel!

Morgen door naar Cardrona!

1. Annebel:
    2 februari 2017
    Wat klinkt het heerlijk! Allemaal ook al helemaal over de jatlag heen? X
  2. Agnes:
    2 februari 2017
    Klinkt weer erg leuk en spannend allemaal! Benieuwd naar de foto's
  3. Nienke:
    2 februari 2017
    Leuk Tes! Wat Heerlijk, lekker blijven ontdekken en niet te ver vooruit leven! (Hooguit om een Chinees voor te zijn).
  4. Lieselotte:
    En wij maar werken, Super leuk om te lezen!! Enjoy
  5. Therese:
    2 februari 2017
    Leuk hoor en zo goed dat je tips krijgt om optimaal te genieten van de omgeving.
  6. Inez:
    2 februari 2017
    Wat is dat genieten zeg! Ook erg nieuwsgierig naar de foto's