4 feb Queenstown en kiwi's!

4 februari 2017 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Op zaterdag rijden we vanaf Cardrona de berg weer af richting Queenstown. De route er naartoe leidt ons wederom langs indrukwekkende berglandschappen en vergezichten. Dit verveelt nooit!

In Queenstown gaan we eerst even rondkijken, beetje shoppen en wat eten. Wat een gezellig stadje! Het ligt aan een groot meer waar bootjes varen en op straat spelen bandjes en straatartiesten, superleuk!
We wandelen door het centrum naar het Kiwi Birdlife Park, een opvangcentrum voor vogels, die ze als het kan weer in het wild uitzetten. En natuurlijk hebben ze ook een aantal kiwi's en zelfs een mega schattig kiwikuikentje van 2 maanden oud! Die laatste is alleen via een livestream video te zien, maar de volwassen kiwi's zitten in een groot hok waar we naar binnen mogen. Het zijn nachtdieren, dus ze zitten in een donker hok met rood licht. Als we gewend zijn aan het donker zien we ze rondscharrelen in het hok! Ze zijn verrassend groot, formaat flinke kip! In het park is ook een leuke vogelshow waar de medewerkers vertellen over de kiwi (o.a. dat een kiwi een enorm ei legt van 450 gr wat gelijk staat aan een mens die een kind van 17 kg baart, dus +/- een Saar!!!) en de bedreigingen van de inheemse vogelsoorten. Vooral de door de mens meegebrachte rat en possum zijn de boosdoeners.

Na een wandeling over het mooie park en nadat Luuk en Saar een supercute knuffelkiwi hebben uitgezocht, gaan we door naar de Queenstown Skyline. Een gondelbaan die ons naar een fantastisch uitzichtpunt boven Queenstown brengt! Wederom genieten! En we boffen met het weer, we kunnen heel ver kijken!

Na ons bezoek aan Milford Sound de komende 2 dagen, komen we nog een nachtje terug in Queenstown om vanuit daar door te rijden naar de westkust.

1. Agnes:
    7 februari 2017
    Ja Queenstown is absoluut eenleuke stad!
  2. Carla:
    Heerlijk hoor
  3. Laura:
    7 februari 2017
    Leuk weer om te lezen. Even een rustig momentje gezocht en lekker foto´s kijken en verhalen lezen. Ik pik sommige tips van jullie. Een kennisje gaat ook rondreizen door NZ in april. Ik heb haar beloofd wat hoogtepuntjes van jullie aan haar door te geven. Het leest allemaal als heerlijk. Top!
  4. Laura:
    7 februari 2017
    Foto 18 trouwens in de gondel. Dat koppie van Luuk. Wauw, zó schattig!
  5. Maartje:
    26 februari 2017
    Waren natuurlijk al op de hoogte, maar wat super leuk om de verslagen te lezen!! Die opvang voor kiwi's zijn onze buren ook geweest. Daar hebben zij ook die knuffel kiwi en het boek "Peewee the lonely kiwi" vandaan!