1/2/3 maart Bay of Islands en Auckland

3 maart 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Op woensdag is het weer een prachtige zomerse dag in the Bay of Islands. We hebben nog wat onderzoek gedaan naar de mooiste strandjes in de buurt en vinden een prachtig zandstrandje waar een klein riviertje op uitkomt met een rustige branding waar we lekker kunnen zwemmen. We hebben een heerlijke relaxte dag, waar ik zelfs een paar tijdschriftjes kan lezen, alleen brandt het zonnetje zo fel dat we in de middag afhaken en verkoeling zoeken in het stadje met een ijsje. Op de camping zijn barbecues beschikbaar, dus we halen gelijk wat boodschappen voor het avondeten.

De voorzieningen zijn trouwens op alle campings en bij de huisjes en appartementen waar we hebben gelogeerd echt zo goed! Overal zijn wasmachines en barbecues beschikbaar. Nieuw Zeeland is ook echt een fijn land als je reist met kinderen. Vriendelijke mensen, overal openbare toiletten die ook meestal heel schoon zijn, mooie en goed onderhouden speeltuinen waar soms zelfs zonnebrandcrème beschikbaar is, in de supermarkten ligt gratis fruit voor kinderen en in alle cafés en restaurants is gratis water beschikbaar. Daarnaast mochten Luuk en Saar met hun 4 en 3 jaar bijna overal gratis naar binnen! We zijn gelukkig ook ruim binnen onze begroting gebleven, ondanks dat we niks gelaten hebben. We nemen het er dus nog even van en hebben voor de laatste 2 nachten een wat luxer huis in Auckland gereserveerd. Kunnen we nog even in stijl wennen aan het idee dat deze reis er al weer bijna op zit..

Als we op donderdag richting Auckland rijden, stoppen we nog bij de Kawiti caves. We hoopten in Nederland al dat we tijdens de reis een gloeiwormengrot zouden kunnen bezoeken, maar tot nu toe was het er nog niet van gekomen, dus toen we op de heenweg zagen dat hier ook zo'n grot zat, besloten we er op de terugweg nog langs te rijden. We krijgen een leuke rondleiding en het is magisch om de gloeiwormen aan het plafond van de grot te zien zitten, het lijkt wel een sterrenstelsel! Helaas mochten we in de grot geen foto's maken, maar het was heel bijzonder!

Onderweg naar Auckland stoppen we nog bij een mooi breed strand om te lunchen en uiteindelijk zijn we halverwege de middag bij ons verblijf in Auckland. Het blijkt een supermooie Vila die eigendom is van hele aardige Chinezen, meneer Yang en een dame met een ingewikkelde naam maar we mogen haar Elsa noemen. We worden enorm hartelijke ontvangen en mogen van alle gemakken in het huis gebruik maken. Ze zijn enorm gecharmeerd van Luuk en Saar en die krijgen meteen allemaal snoep toegestopt. Nadat we gesetteld zijn, gaan we nog even naar het strandje in de buurt. Het heet Cockle Bay en het is wel duidelijk waarom! Het is eb en er liggen duizenden kokkels op het strand, nog nooit zoveel bij elkaar gezien! De schelpenvollectie wordt dus nog even aangevuld.

De volgende dag krijgen we van meneer Yang en Elsa een heerlijk ontbijt, inclusief Chinese breakfast noodles! Daarna gaan we richting Auckland centrum waar we met Kelly, dochter van Theo en Chris, hebben afgesproken. Superleuk om haar weer te zien! Ze neemt ons onder andere mee naar de Skytower waar we op 220 m een fantastisch uitzicht hebben over Auckland en we eten de lekkerste sushi ooit! Mooie stad en super gezellige middag!

En dan is onze laatste avond al weer aangebroken.. We gaan met z'n vieren uiteten en we voelen ons super gelukkig en voldaan dat we deze onvergetelijke reis hebben kunnen maken! We hebben volop genoten van het land, de tijd met elkaar en we hebben alles (en meer!!) kunnen doen wat we vooraf bedacht hadden. Wat een supermooi avontuur was het! Morgen nog een paar uurtjes om onze laatste kiwidollars op te maken en dan weer de reis van 30 uur terug naar Nederland maken! Gelukkig hebben we ook best wel weer zin om naar huis te gaan.

Deze blog zijn we begonnen om voor onszelf bij te houden wat we allemaal gedaan en meegemaakt hebben en om voor Luuk en Saar de herinnering blijvend te maken, maar daarnaast was het ook erg leuk om iedereen thuis op de hoogte te houden. Dank jullie voor het meelezen en -leven en alle leuke en lieve reacties! Tot snel in Nederland!

1. Daphne:
    3 maart 2017
    Het was super om de verhalen te lezen! Echt een fantastische reis om zo samen te maken! De foto's waren ook echt heel gaaf. Goede terug reis!
  2. Inez:
    3 maart 2017
    Wat vliegt de tijd toch! Hele goeie reis en wij kijken uit naar jullie terugkomst :) geniet nog van de laatste uurtjes van jullie droomreis!
  3. Laura:
    3 maart 2017
    Aaaaaah Tes, wat een mooi einde. Makes me cry. Super leuk. Tof dat jullie het zo fijn hebben gehad en geniet nog even 500%. Hele goede reis terug en als je weer een soort van geland bent in NL, stuur dan even een appje als je zin en tijd hebt. Misschien kunnen we, al even eerder dan in april, beetje bijkletsen. Dikke kus voor allemaal XXX
  4. Agnes:
    3 maart 2017
    Geweldig leuk om digitaal mee te reizen met jullie! Goede reis terug en we zien jullie zondag!!
  5. Annebel:
    3 maart 2017
    Wat een leuke verhalen om te lezen steeds! Tijd is echt heel snel gegaan, ook voor ons als meelezen ;)
    Nog ff vol genieten en dan de lange reis naar huis. Goede reis terug! Tot snel. X
  6. Therese:
    3 maart 2017
    Bedankt dat we zo met jullie konden mee genieten .
    Geweldig dat jullie zoveel hebben kunnen zien,super geplanned en ook mazzel dat het weer zo goed was !
    Sterkte met de lange vliegreis.
  7. Carla:
    3 maart 2017
    Jullie bedankt ,ik vond het super leuk om er toch een beetje bij te zijn.
    Het was prachtig .
    Tot snel