23 t/m 25 feb Taupo, Hamilton en Whangamata

26 februari 2017 - Coromandel Peninsula, Nieuw-Zeeland

Op onze één na laatste dag in Taupo willen we bijtijds de deur uit zijn, want we willen graag de Lady Knox geiser van Wai-o-Tapu zien spuiten en dat gebeurt dagelijks om 10.15 uur. In onze haast om op tijd te vertrekken, vergeten we de camera en de rugtas met drinken en snacks! En als we erachter komen, zijn we er al bijna.. Gelukkig hebben we wel de tas met zwemspullen en de telefoons mee en heeft Dion z'n portemonnee op zak, dus we besluiten gewoon door te rijden en maken de foto's vandaag dus met de telefoons!

We zijn gelukkig op tijd bij de geiser, maar het blijkt dat de geiser wordt "geactiveerd" door een medewerker die een grote zak zeep (die de waterspanning breekt) in het spuitgat gooit waardoor de geiser even later gaat spuiten. We vonden het al zo apart dat tijd zo exact was en omdat we tussen zo'n 300 mede-toeristen staan, waarvan een groot aantal Chinezen met een selfiestick, valt dit gebeuren toch een beetje tegen.. Gelukkig ligt de geiser op een prachtig geothermisch park met bizar gekleurde meren, borrelde modderkraters en stomende poelen.  Het levert weer mooie plaatjes op! (Met telefoon!) Nadat we hier een wandeling hebben gemaakt, stappen we weer in de auto, om door te rijden naar één van de (vele) hoogtepunten van deze reis, Kerosene Creek!

We hebben over deze warme rivier waar je in kan zwemmen gelezen en het klinkt fantastisch! Het blijkt redelijk makkelijk te vinden en we zijn hier natuurlijk niet de enigen, maar het is een magische plek! De stoom komt van het water af en het is echt net of je in een warm bad stapt! (alleen de lichte zwavelgeur verraad dat het niet zo is.) En het watervalletje maakt het helemaal af, wat een bijzondere en te gekke ervaring!

Op vrijdag pakken we onze spullen weer bij elkaar en nemen we afscheid van het fijne huis in Taupo. We gaan op weg naar Hamilton, waar Theo en Chris wonen en waar we afgesproken hebben met Fiona, één van de dochters van Theo en Chris. Maar voor dat we daar heen rijden, gaan we eerst nog naar Hobiton, de filmset van the Shire van alle films Lord of the Rings en Hobbit films. Dit is iets wat we in Nederland al op ons wensenlijstje hadden staan en we hebben al online kaartjes gereserveerd voor een tour.

Als we aankomen ziet het er gelijk super toeristisch uit en we hopen dat het niet tegenvalt, maar dat is zeker niet het geval. Met een bus worden we in een groepje van zo'n 20 mensen naar the Shire gebracht en onderweg krijgen we nog een filmpje te zien met allerlei background info, onder andere dat het geheel was afgebroken na de eerste trilogie en voor de Hobbit weer opnieuw is opgebouwd en dat de filmset op het grondgebied ligt van een boeren familie die nu dit gebeuren runt (en er ws stinkend rijk van wordt!) Het is een stralende dag en het ziet er echt net zo uit als in de films, fantastisch om hier te lopen! Voor Luuk en Saar is het een soort van sprookjesbos en ook zij vinden het superleuk. We krijgen uitgebreid de tijd om foto's te nemen en aan het einde krijgen we nog een drankje in The Green Dragon, super grappig! Wat vooral opvallend is, is hoe groot het is (er zijn wel een stuk of 40 hobbithuisjes) en hoeveel details er te zien zijn, erg mooi gedaan. Al met al zijn we ruim 2 uur onderweg!

Na afloop eten we nog een ijsje en rijden we door naar Hamilton, waar Fiona, Theo en Chris ons weer super hartelijk ontvangen en we een hele gezellige avond hebben. Chris vertelt ons dat er op zaterdag een kinderfestival is in the Hamilton Gardens vlak bij, wat een aanrader is voor de kinderen, dus daar gaan we op zaterdag heen. Er zijn allerlei spelletjes, schminken en activiteiten en er is een grote speeltuin dus dat is helemaal in het straatje van de kids. Halverwege de middag nemen we afscheid van Theo en Chris en rijden we door naar Whangamata, weer een fijn appartementje met een lekker zwembad erbij! Onze laatste week is aangebroken en we willen nog graag naar een paar plekken toe. Whangamata ligt op het Coromandel Peninsula, waar we onder andere Hotwater beach willen bezoeken en later deze week gaan we nog naar Bay of Islands. Nog een hoop om naar uit te kijken dus!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Therese:
    25 februari 2017
    Met de telefoon ook hele mooie foto's!
    Wat zien jullie veel....groeten aan Theo en Chris en geniet van je laatste week.Wat gaat de tijd toch snel.
  2. Agnes:
    25 februari 2017
    Time flies when you are having fun!
  3. Carla:
    26 februari 2017
    Hopelijk gaan de kids het een beetje onthouden al die indrukken van deze prachtige reis.
    Geniet van jullie laatste week.
    Xx
  4. Maartje:
    26 februari 2017
    Wat heerlijk om te lezen! En Tess, wat een schrijftalent heb jij!!!
  5. Niels vlaar:
    27 februari 2017
    Als het bij de gemeente niks wordt kan je zo bij het promotie team van Nieuw Zeeland ;)