26, 27, 28 feb Coromandel en via Auckland naar the Bay of Islands

28 februari 2017 - Russell, Nieuw-Zeeland

In Whangamata blijven we 2 nachten. Vanuit daar willen we een paar mooie plekken op het schiereiland Coromandel bekijken. Beroemd hier zijn onder andere Hot water beach en  Cathedral cove. In het huisje ligt een folder van een boottochtje met een glass bottom boat langs de kust en ook Cathedral cove. De omschrijving klinkt goed, dus we reserveren een plekje op de boot.

We rijden 's morgens eerst naar Hot water beach, een prachtig breed zandstrand waar 2 heetwaterbronnen zo op het strand omhoog borrelen, heel bizar om de stoom zo van het strand af te zien komen! Je kunt schepjes huren om een kuil te graven en als je een gootje maakt van de heetwaterbron naar je eigen kuil, dan kun je je eigen warme strandbad maken, echt een te gekke belevenis weer! Als trotse Hollanders en techneuten maken we natuurlijk een  mooie kuil met dijk en verbinding met de hotspring! Ook zwemmen we nog even in de stille oceaan voor de nodige verkoeling. Jammergenoeg moeten we even later de schepjes al weer terug brengen om op tijd voor de boottocht te zijn.

De boot vertrekt vanuit Whitianga en vaart langs de kust naar een wild life reservaat waar een heleboel kleurrijke vissen zwemmen, die we goed kunnen zien door de glazen bodem van de boot. We hebben een leuke kapitein die een hoop vertelt en als we bij een mooie baai zijn, mogen we ook even snorkelen! Saar heeft deze vakantie bewezen de stoerste van de twee te zijn en springt gelijk het best koude water in! Luuk heeft nog wat overtuiging nodig, maar ook hij zwemt uiteindelijk lekker mee tussen de visjes! Ook varen we nog langs Cathedral cove, een rots met een groot gat er in en een idyllisch strand erbij, die veel gebruikt wordt in films en videoclips.
Als we 's middags bij ons appartementje zijn, gaan we nog even in het zwembad zwemmen, wat een heerlijk zomers dagje!

Luuk en Saar hebben de smaak van het zwemmen helemaal te pakken en vooral Saar ontpopt zich als een echte waterrat (ze zwemt haar broer er makkelijk uit!), dus de volgende ochtend nemen we voor we vertrekken nog een verfrissende duik in het zwembad. We hoeven ook niet zo ver te rijden vandaag. We hebben voor de komende nacht een huisje aan de noordkant van Auckland gereserveerd om de reis naar onze laatste bestemming, the Bay of Islands, een beetje op te breken, want dat is nog best een eind weg. Het is maar een paar uurtjes rijden naar Auckland en we komen na een korte stop lekker bijtijds aan. Het is weer een supermooie dag dus we gaan naar het strand bij Browns Bay, vlak bij het huisje. Het is een mooi zandstrand met een rustige branding en omdat het een ondiep baaitje is, is het water heerlijk warm! We blijven de hele middag luieren, de kinderen vermaken zich lekker zelf met het water en zand en we balen dat we geen tijdschriftjes hebben meegenomen!

Op dinsdag rijden we door naar Russell, een gemoedelijk stadje aan de Bay of Islands waar we de komende 2 nachten verblijven. Om er te komen moeten we met een veerpontje oversteken en tijdens het korte boottochtje zien we gelijk wat dit gebied zo populair maakt! Prachtig blauw water tussen de groene heuvels met mooie stranden! Hier gaan we ons nog wel vermaken de komende dagen! We hebben een huisje op een mooie camping aan de rand van het stadje en nadat we hebben ingecheckt, pakken we onze strandspullen (inclusief boekjes!) en zoeken we een lekker strandje op. We hebben ons voorgenomen om hier vooral zo min mogelijk te doen en nog even te genieten van elkaar en dit heerlijke land, want de laatste dagen zijn aangebroken...

1. Agnes:
    28 februari 2017
    Samen zometeen thuis naar zwemles !
  2. Carla:
    1 maart 2017
    Heerlijk,jullie incl. Kids zullen straks wel moeten wennen hier weer in het kikkerlandje.
    Nog heel veel plezier en een goede terug reis xxx
  3. Laura:
    2 maart 2017
    Ik word er plaatsvervangend verdrietig van. De laatste dagen zijn aangebroken... Ik kan mij zo goed voorstellen dat jullie je nu zo heerlijk relaxt en gelukkig voelen. Heerlijk met elkaar, geen stress, mooi land, veel liefde... Ik hoop dat jullie hier ontzettend veel genot uit hebben kunnen halen waardoor jullie ook in NL weer met veel plezier kunnen opstarten.
    Geen idee of ik het al had verteld maar half april zijn we weer in NL en gaan we absoluut een avondje afspreken en willen we álles horen! X
  4. Marleen:
    2 maart 2017
    Geniet van de laatste paar dagen! Groetjes vanuit SugarCity Events!