10/ 11 februari Goudzoeken en Punakaiki

11 februari 2017 - Punakaiki, Nieuw-Zeeland

Op vrijdag rijden we verder langs de kust naar het noorden. Het begint wat grijs en regenachtig vandaag, maar later in de middag zijn de voorspellingen beter. We moeten vandaag ongeveer 3 uur rijden naar het volgende huisje en besluiten vanwege de regen, wat minder vaak te stoppen in de ochtend en in de middag een paar plaatsjes te bezoeken. Na ongeveer 372 coupletten van cowboy Billy Boem (zie YouTube als je dit ook graag dag en nacht in je hoofd wil hebben..) komen we rond de lunch langs het plaatsje Hokitika waar ze bekend staan om het bewerken van jade, de groenige steen die hier veel gevonden wordt. We gaan hier even souveniershoppen (ik koop een supercute kiwihangertje en Luuk en Saar kiezen natuurlijk een steen) en we lunchen in een lokaal cafeetje.

In deze regio is vroeger veel goud gevonden wat de kids mega-interessant vinden. We hebben gelezen over het plaatsje Shantytown vlak bij Greymouth waar ze een soort van openluchtmuseum hebben ingericht met een nog werkende stoomtrein. Daar gaan we dus even kijken! Het is een leuk opgezet pretparkachtig goudzoekersdorpje waar je zelf ook goud kan zoeken! En... Luuk en Saar vinden met hun goudpan ook nog een beetje goud! :-)) Bijna de vakantie weer terugverdiend!

Na dit hoogtepunt rijden we door en eind van de middag komen we aan in Punakaiki, een kustplaatsje dat bekent staat om de Pancake rocks. Die gaan we morgen bekijken. We hebben een beachcabin op een camping die ons is aangeraden door Marcus van de eerste camping. Het ligt super mooi, direct aan de kust en aan de andere kant een beboste klif. Echt een ansichtkaart! Omdat het aan de westkust ligt, bekijken we de zonsondergang vanaf het strand, supermooi!

Op zaterdagochtend doen we rustig aan. We gaan lekker naar het stand, want het is een lekkere zonnige dag. In de middag nemen een kijkje bij de Pancake rotsen, komen nog langs een kleine grot en we lopen de Trumantrack naar een supermooi kiezelstrand waar watervallen van de rotsen afkomen! De foto's spreken voor zich! Maar die komen later als we beter internet hebben, wie weet bij de volgende stop.
Morgen door naar het Abel Tasmanpark! Daar hebben we 3 nachten een huisje aan het strand van the Golden Bay! Klinkt veelbelovend!

1. Therese:
    11 februari 2017
    Wel heel spannend om zelf goud te vinden!
  2. Carla:
    12 februari 2017
    Leuk hoor
  3. Agnes:
    14 februari 2017
    Prachtige foto's hebbem jullie weer toegevoegd!