30 januari Christchurch en Little River

30 januari 2017 - Little River, Nieuw-Zeeland

We beginnen onze rondreis in Christchurch. De stad is volop in opbouw na de aardbevingen van 2011 en afgelopen jaar. We pakken de toeristische tram en krijgen een goed beeld van de enorme schade! Mooi om te zien hoe positief de kiwi's zijn en hoe snel ze de stad weer leefbaar hebben gemaakt. Overal wordt gebouwd, maar ondertussen gaat het leven gewoon door. We lunchen in het tijdelijke winkelcentrum dat is opgebouwd met zeecontainers. Dankzij de foodcourt achtige opbouw, de vriendelijke mensen en het zonnetje voelt het als een festival en zijn we gelijk verliefd op het land!

Hierna gaan we, na een bezoekje aan de supermarkt, op weg naar Little River waar we de komende 2 nachten een huisje op een kleine natuurcamping hebben. De rit er naar toe is prachtig, alleen de kids zijn diep in slaap dus krijgen er weinig van mee. De overgang naar de nieuwe tijd valt niet mee!! We zien mooie wijdse landschappen en bergen. Little River is een gehucht, prachtig gelegen op het schiereiland Banks. (Banks Peninsula) We gaan op ontdekkingsreis over de camping en maken onze eerste wandeling. Wat is het hier bijzonder mooi!! Wel basic, met een waterloze wc (!) en beperkte WiFi.

1. Laura:
    31 januari 2017
    Oh my god Tes, hahaha, foto 2 Hij was dus de gelukkige. Maar zo te zien en te lezen over jullie eerste dagen is de reis al bijna vergeten. Behalve dan de jetlag ;-)